tisdag 3 januari 2012

MILO filt

Det är faktiskt inte så många gånger jag har sytt filtar. Jag tycker att det är skoj, men har inte haft någon coverpro att antingen göra en snygg kant, eller allra helst bandkanta med. Några filtar har det blivit, men jag har inte varit så nöjd med resultaten då sömmarna dragit sig och det har blivit timmar av sprättande för att få ett något sånär bra resultat.

Men så fick jag förfrågan om jag ville sy en filt till en kompis son och i och med att jag numera är stolt ägare till en coverpro (även om jag knappt hunnit sy på den) så tackade jag ja. Den skulle vara stor, grön, svart fleece på baksidan och så skulle det stå MILO på den.

Jag blev faktiskt nöjd med resultatet som ni kan se här nedan. Det kommer garanterat att bli fler filtar framöver. Kanske till och med bandkantade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar