fredag 18 maj 2012

Stjärnprinsessan!

 Sent förr lördag natten blev detta setet till. Trollan har länge spanat på Liandlos prinsesstyg och när jag tog hem det var det med tanken på en tuika till trollan. Men jag hade så svårt att bestämma mig för vad som det skulle matchas med. Så här blev resultatet. Dåliga bilder för att visa upp ett halvdåligt reultat. Jag blevinte nöjd med kantningarna av tunikan och fållningen var ett äventyr. Varför är det alltid så? Att när det sista ska göras inför någonting så blir det bara klabb och katastrof. Trådarna gick av, sömmen blev stel, ja, det mesta som inte blev bra hände. Många sprättningar för bara en fåll... Får göra om den när vi kommer hem. Denna är tänkt som en överraskningsklädsel för den resa vi just nu är ute på. Vi borde vara på havet så här dags om allt går som det ska och vara på väg mot Kiel från St Petersburg. Härliga lekkläder för en dag ombord på MSC Fantasia tänkte jag mig när jag gnuggade John Blunds sömnpulver i ögonen och sydde klart.
Ett par lika misslyckade tights med även de många sprättningar att matcha till. Liandlos stjärnor och ränder även här. Som sagt, att sy trött har aldrig varit något bra och jag är ju oftast ute i sista sekunde och så även här. Men jag ville verkligen ha med detta klädset! Och jo, det ligger nu nerpackat med.

Stjärnor, Prinsessor och ränder, allt från härliga Liandlos tygskatt. Mönster eget till tightsen och även här samma Ottobre mänster som till svampklänningen i förra inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar