måndag 18 juni 2012

Kalasklänning!

För några veckor sedan var Trollan bjuden på kalas till en av tjejerna på förskolan. Detta såg hon fram emot mycket! Så klart att hon då skulle ha si nya klänning på sig! Detta tyg har legat länge och värmt hyllan i garderoben... Varför? För att jag tyckt så mycket om det att jag varit rädd att sy "fel" klädesplagg av det. Men nu svämmar det över av tyger och Trollan har växt så pass att det behövs nya kläder så för ett tag sedan satte jag saxen i några favorittyger hos både mig och Troll. Just nu kommer det ju en hel uppsjö nya tyger både här och där så skulle det bli fel finns det säkert något att ersätta det med tänkte jag. Och syr man inte upp kan man inte heller motivera nyköp... Så, här är i alla fall resultatet. En lila A-linjeformad klänning med svarta kantband i ärmar och halslinning. Fickor med svart-vitrandigt tyg och svarta dekorsömmar. Mitt eget mönster i 116. Jag blev nöjd och Troll blev nöjd. :) Lillebror ville så klart ocks¨vara med på bilden. Han har i alla fall hemsydda jeans på sig. Dessa i strl 86/92. 
 En present har man såklart med sig när man går på kalas. Trollan har själv sytt hjärtat med lite hjälp, Tyget valdes med omsorg och det tog lång stund att välja typsnitt till texten av hjärtat. Men så nöjd hon blev med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar