söndag 15 juli 2012

Triss i tröjor



 Lillebror är inte så liten längre och har under våren växt så det knakar. Inte mycket i garderoben passar så det var dags för en uppdatering. Först ut blev ett gäng t-shirtar som vi hoppas få användning för under nästa vecka som kommer att spenderas i sommarstugan. 
 Raglantröja med stjärnor och elefanter fick gula kantband. Det kändes riktigt somrigt. Tygerna kommer från ohlsons, men finns att få tag i lite varstans. 

Sedan blev det en tröja i underbara tjuv och polis. Varför, varför, varför köpte jag inte det tidigare och inte mer??? Nu är det ju slut och jag köpte bara en halvmeter. Jag är så kär i detta tyget så ni kan inte ana. Och jag tror även lillebror tycker om det för när det kom hem och han såg det sa han genast: "Mitt!". Och klappade sedan länge på det och konstaterade lyckligt att det var en polis bil på. 
 Sist ut i raden av sytt under dagen blev en slipströja. Ända sedan jag sydde den förra har jag varit sugen på att sy en till lillebror och nu fick det bli en i tjuv och polistyget från lilofant design. Turkosa kantningar och turkose dekorsöm nedtill. 
Alla tröjorna är sydda i strl 98/104 och mönstrena är mina vanliga. 

1 kommentar: