torsdag 30 juli 2015

Sommar

Så var sommaren här och snart förbi. Vi har hunnit att vara hemma många veckor tillsammans jag och barnen och så mycket sytid har det därmed inte blivit. Vi har fixat här hemma, renoverat Trollans rum, möblerat om vårt sovrum i väntan på att orken ska finnas för att även ta tag i och renovera det. Mitt arbetsrum håller på att så saktas rensas ut och förpassas ut till dödutrymmet på hallen. En spännande utmaning, men jag tror och hoppas att det kommer bli bra så småningom. Jag vill att Junis ska ha ett eget rum så småningom och eftersom vi bara bor i en femma med tre barn så får arbetsrummet stå åt sidan. Men som sagt, jag tror det blir bra! I morgon ska vi ta tag i att rensa förrådet på ovanvåningen så att jag ska kunna ta en del av det till att förvara tyger och annat i. Känner mig riktigt peppad. 
Hoppas även på att kunna hämta ut ett stort, tungt paket bara till mig med. Spännande! Sen vet jag vad jag ska göra närmsta tiden ;) Tror det var nu jag längtade till skolorna börjar. Nejdå, det är rätt mysigt med baren hemma, även om det betyder att jag oftast bara hinner med att sy sniglar. De går att beställa fortfarande även om hemsidan ligger nere. Skicka i så fall ett mail till trollating@hotmail.com. 
Lite har jag dock hunnit sy förutom sniglar. Junis har fått påfyllning av kläder. Bestämde mig i början på sommaren efter en jobbig vår att unna mig lite nya tyger för att få igång sylusten och valet föll på papiis underbara tyger. 5 kortärmade, två långärmade och 4 tights, Allt i strl 62/68 att utöka garderoben med. Det är trots allt något speciellt med hemsytt. <3 p="">


 En tripp till sommarstugan har vi med hunnit med. Sommar, kallt, blåsigt, blandat med några soliga glimtar. Är det så sommaren sammanfattar våren. Tur jag har mina egna tre solstrålar som lyser upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar