fredag 10 oktober 2014

Babyset till Mini


Vi har som sagt börjat förbereda lite smått för litens ankomst. Tiden rullar på så oerhört fort och då det är dags att verkligen börja förbereda sig är det dags för att förbereda julen. Så vi smygstartar lite här hemma och syr babysaker. 
I somras köpte jag en underbar ekologisk interlockstickad jersey som jag direkt kände skulle passa till babykläder. Efter en hel del funderande blev det tillslut en body och ett par byxor. En liten nallebjörn i vinyl tillverkades också och fick pryda bodyn då den såg liten naken ut i bara randigt. 
En filt är ju bara ett måste till en liten bebis även om vi egentligen svämmar över av filtar från de andra barnen. Det fick bli en i det underbara ljusblå ekologiska tyget. Baksidan är en bit velour som legat hemma i garderoben ett tag. Den är inte ekologisk, men får duga ändå. 
Från början var det tänkt att det skulle bli en applikation på filten, men jag kunde inte bstämma mig för vad, så jag bestämde mig för att sätta dit ett tryck istället. Jag känner mig nöjd!
Det fanns en liten bit tyg kvar och Trollan tycker att hennes blivande småsyskon MÅSTE ha en snuttefilt, och det är ju klart! Så det fick det bli av det sista! Vit velour på baksodan och samma nalle som på bodyn, fast här med rosa tröja! Ja, ljusblått och rosa, det måste ju passa oavsett kön på bebisen? Jag är inte så noga med genus och färger egentligen, men det känns lite frustrerande att sy till någon man inte har en aning om vem det är. Men samtidigt väldigt spännande! Är det en flicka? En pojke? vilka färger kommer våran bebis att passa i? Ja, ingen aning, men det känns spännande att längta, vänta och drömma. Och en sak är jag säker på! Det kommer bli bäst oavsett!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar