onsdag 5 augusti 2015

Filtar, dregelscarves och sniglar

Mannen i huset började jobba måndags och nu känns det som att jag också vill sätta igång. Det går dock med myrsteg då vi har tre barn hemma att underhålla. Dock har jag hunnit klippa till några filtar och dregelscarves de senaste dagarna som ligger och väntar på att få bli i hopsydda. När nu det ska bli. En hög med beställda sniglar ligger också redo för en ihopmontering. De känns lite mer bråttom med då de är beställda.
Det är det som är det svåraste när man tar beställning. Pressen att leverera hela tiden. Även om ungarna är hemma från förskola och skola. Även om man sovit dåligt på natten eller är sjuk. Alltid, alltid, alltid finns den där känslan att man måste. Samtidigt är det så roligt. Sista tiden har jag dock funderat på om jag ska sluta sy beställningar då jobbtiden är obefintlig. Det har den ju nästan alltid varit, men innan hade jag ju varannan vecka med åtminstone 20 timmar i veckan. Och på de timmarna ska allt administrativt också göras. Ibland längtar jag efter att bara lägga mig på soffan och lägga ner, men jag tror inte jag ska göra det.
Om ett år börjar Mimer skolan och då ska visserligen Juno skolas in på förskolan om jag inte kan dra ut på att han henne hemma tills hon är två, vilket är drömmen. Vi får helt enkelt se. Att ha företag är ett heltisjobb. Det är det att ha barn med. Hur ska man få ihop allting? Hur gör ni andra? Har ni också barn som inte kan leka själva eller vill vara själva? Om 3 veckor börjar förskolan igen för Mimer. Jag hoppas och ber om att det kommer att gå smidigt efter att ha varit hemma sedan början på Juni. Min magkänsla säger dock något annat, men jag hoppas den har fel. Underbara sommarlov med hela den jobbstress det innebär. Snart är det slut. I helgen ska Mimer sova hos farmor och då ska jag slutföra alla beställnigar. Så kanske jag känner lite mer frid. Man vill så mycket, men hinner så lite.


1 kommentar:

  1. Jag känner absolut igen mig, man vill så mycket och så tycker man att man hinner så lite. Ändock är mina barn 12 och 13 år. Jag hejar på dig, du gör så mycket fint.

    SvaraRadera