tisdag 18 augusti 2015

Sommaren...

Såå var sommarlovet över för Trollan. Tänk, ett helt sommarlov har helt plötsligt bara försvunnit förbi. Det är vemodigt. Jag både gillar och inte gillar hösten. Jag gillar färgerna, de ljumma sensommardagarna och kvällarna, men jag fasar för det gråa. Det är en ångest varje år. Det kalla, gråa, trista... De mörka regniga höstdagarna när man vet att det kommer att bli kallare, mörkare och jobbigare. Jag älskar våren. Slutet på maj och början på juni... Då hela sommaren ligger framför som en ändå lång härlig tomhet att göra mysiga saker på, att samla ork och kraft på. Och nu? Den är borta. Men vi har haft en bra sommar, trots att det varit ganska kallt. Ett par besök i sommarstugan har det blivit. Slussning och titt på båtar. Juno har tittat på stora kanalbåten Juno, vi har ätit glass på Bosses glassbar vilket är ett måste, annars är det ingen sommar. Vi har spelat minigolf, badat, varit på sommarland, kolmården och hunnit med en tripp till Riga. Jo, sommaren har faktiskt varit bra och ganska lång. Inte mycket har sytts dock. Inte mycket har jobbats. Men nästa vecka. Då... :)
Idag har jag dock klippt ut lite kläder och igår sydde jag några sömmar. Lite snigel, lite kläder till Juno. Idag är lillfröken dock febrig så det har inte hunnits med så mycket.

Igår var vi på BVC för 8-månaders kontroll. På lördag blir mitt lilltroll hela 8 månader! Där kan man undra var tiden tog vägen? Mitt lilla busfrö. Som numera kan rulla runt och sitta. Älskar mat och är världens underbaraste och snällaste unge! Min lilla lilla. 6965 gram och om man drog riktigt mycket så kunde man dra ut henne till hela 63 cm lång... (om jag ska vara ärlig tror jag att de mätte snällt så hon är nog bara 62cm). De bodys jag klippt ut i strl 62/68 när hon föddes och som var tänkta till vår garderoben ligger fortfarande en del i syhögen osydda. De är förstora fortfarande. Ska ta mig i kragen och sy ihop dem så hon hinner använda dem. Annars gillar vi tröja och leggings. Så det ska det klippas lite nu nästa vecka när storebror börjar förskolan.

På torsdag tror jag det är dags för honom. Egentligen börjar de i morgon, men jag hade lovat honom ledigt i morgon. Vi ska ha mysdag om Junis mår bättre. Han ska börja gå 4 dagar i veckan fick vi reda på idag. Innan har de gått 15 timmar fördelade på 3 dagar, nu blir det 4. Först var jag skeptisk, men det blir nog bra. Jag jobbar ju mest på natten ändå just nu känns det som, så det är ju bara att fortsätta med det. För det blir mest att lämna och sedan gå tillbaka och hämta. Jag tror det blir bra för Mimer. En ny höst, nya möjigheter. Snart startas webbshopen upp. Håll utkik!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar