fredag 7 januari 2011

Tossor, tossor, tossor


Inför att jag skulle vara med på en bymarknad hemifrån där jag kommer sydde jag upp ett gäng tossor. En del av dem följde med på marknaden, en del gavs bort och ett antal par fick killisen. Perfekta under hösten för ett par fötter som inte måste vara instängda i ett par skor utan ha något mjukt på sig så att tårna inte fryser.

Tossorna är fleecefodrade och vändsydda så att det inte finns några skavade sömmar för känsliga små fötter.
De två översta är i storlek 0-3 månader, de gröna ugglorna är 3-6 månader och de båda elefanterna är strl 6-12 månader.
Tyger från stoff och stil och jofotex. Möstret är eget och jag är riktigt nöjd med det. Ångrar bara att jag väntat så länge med att rita mönster till tossor. Dessa hade varit perfekta att ha till killisen från början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar