fredag 15 juli 2011

Mysigt och gosigt att leka i

När jag var uppe i hemtrakterna och firade min äldsta systerdotters student blev det en sväng förbi jofotex. En bit landskapstyg fick följa med hem. Ja, jag vet, jag är nog sist bland alla sytokiga att sy i det. Det har inte fallit mig i smaken förräns nu. Tanken var en pyjamas liknande den gula med tågen (den ligger för övrigt halvklar och väntar på att OL ska lagas så den kan skutföras) och av det som blev över räckte det bland annat till en tröja med omlott i halsen. Jag hittade en bit blå velour i gömmorna som passade perfekt liksom mudden och det var jätteroligt att sy detta mysiga set till killisen. Egentligen behöver han inte så mycket nytt just nu, men jag kunde inte motstå. Han börjar ju faktiskt snart ha vuxit ur strl 80 och närma sig 86 så då måste jag ju sy lite större ;)

Tröja och byxor i strl 86. Mönster eget till byxorna, ett omgjort från Ottobre till tröjan. Landskapstyg från jofotex, velour och mudd från Stoff & Stil.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Vi såg att du använt en av våra texter på en av dina fina kuddar; http://trollatingsyr.blogspot.com/2010/11/kudde-lilla-barn.html

    Vi blev så glada att vi var tvungna att nämna detta på vår blogg; www.sarekmusic/blogg. Hoppas du inte har något emot att vi använde din bild i inlägget. Om du inte vill att vi använder din bild så tar vi genast bort den, hör isf av dig till mig; jessica_wetterstrand@passagen.se

    Ha en fin sommar!
    Mvh,
    Jessica i Sarek

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt! Nu blir jag hedrad! Det är en av de finaste texter jag vet!

    Mvh Johanna

    SvaraRadera