söndag 27 oktober 2013

Mössa och buff

 
Fick en beställning som innefattade mössa och buff till en liten kille som blir 1 år i januari. Buff? Först satt jag som en frågetecken. Hur syr jag en sådan? Och vad är det egentligen? Jag visste att det är någon form av multianvändbar halsduk, men knappt mer. Men efter att ha fått det beskrivet för mig så böev resultatet detta. Och vad smart det är sen! MÅSTE sy buffar till mina barn med bara jag får tummarna. Det har ju tack och lov inte varit så kallt här ännu, men vis av erfarenhet så vet jag att det kommer kyliga dagar då det kan vara superpraktiskt att ha en buff att dra på dem :) Så jag känner mig extremt glad och tacksam att jag fick chansen att ta reda på mer om vad en buff är för något!
 
tyget kommer från znok (lillestoff) och mönstret är eget på både mössa och buff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar