tisdag 8 november 2011

hoodies

Fick beställningar på två hoodies. Den ena i storlek 98/104 och den andra runt storlek 92. Den i storlek 98/104 visste beställaren vilket tyg det skulle vara i, men den andra fick jag lite fria händer till och kunde inte bestämma mig så jag sydde två olika att väla mellan. Den som inte blev iväg skickad fick sonen behålla och det blev den här! Tycker supermycket om den så den är välanvänd! Storlek 92.


Den här är sydd i storlek 98/104 och tyg och mudd efter önskemål. Jag blev jättenöjd med den och funderar på om dottern med ska få en eller om jag ska sy en tunika istället. Tiden får utvisa vad det blir, men jag tycker verkligen om det rosa aptyget!




Den tredje hoodien blev av bilar och stjärnor med turkose mudd. En av mina favoriter med, men den fick bli iväg skickad! Kanske blir det en sväng ner till malmö och hamstra lite till tyg och sy en till. Jag gillar verkligen den här kombinationen och hoppas ägaren också gör det!


Tyger från stoff & stil och Olssons. Mudd från stoff & stil. Mönster eget till alla 3 hoodiesarna!

5 kommentarer:

  1. Gud, så fina grejer du syr! Helt underbara. Hur kommer jag i kontakt med dig om jag vill beställa något?

    SvaraRadera
  2. hej! jag har en kanske lite lustig fråga :) såg att du hade sytt i det gula tyget med lila elefanter fr stoff & stil, jag är på jakt efter just detta tyg och undrar om du har lite att sälja? behöver t en bebisbody... blir jätteglad om du svarar. :) tack på förhand mvh elise

    SvaraRadera
  3. menar alltså detta tyget :) ---> http://trollatingsyr.blogspot.com/2010/11/gult-ar-inte-fult.html

    SvaraRadera
  4. Hej! Tyvärr älskade dottern tyget så allt syddes upp till minsta tygbit :( Annars brukar jag ofta spara.

    Linda: Maila på trollating@hotmail.com :)

    SvaraRadera
  5. Ludde äääääälskar sin bil hoodie!!! Han måste ha fler såna snart är det väl vår;) Kraaam

    SvaraRadera