torsdag 12 januari 2012

Höstbytet

I våras/somras var jag med i ett klädbyte. Det var jättespännande och skoj så jag bestämde mig för att återigen ge mig i kast med denna utmaning under hösten. Två byten blev det även denna gången. Ett för varje barn. Därmed skulle jag även sy två set med överdel, underdel och accessoar.
Här visar jag upp vad det första bytet blev.
Tunika i rosa velor med turkose mudd och en kontur av en prinsesskrona bak i nacken
Och ett par byxor till i haremsmodell i turkose collegetyg och med rosa muddar och krona i kontur på fickan på benet.
Och assecoaren då? Ja, min kreativitet var inte på topp just då så det blev ett gäng sydda kakor i velour som jag hoppas gladde mottagaren.

Mönster eget till alla sakerna, tyger från stoff och stil.
Och jo, jag har faktiskt börjat sy lite smått igen. En Jumpsuit har sett dagens ljus detta år, men jag bloggar om den först då den nått sin ägare vilket jag hoppas blir i morgon. Annars sker just nu projekt förvandla syhörna till arbetsplats. Spännade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar