onsdag 13 juni 2012

Slipströja åt biltokig kille

Äntligen har jag sytt mig en slipströja! Och jag är nöjd med resultatet också! Har länge funderat på att sy en, men jag är ju sådan som person att jag har svårt att få tummarna loss och göra. Jag har tusen idéer, men alla försöker ta sig ut samtidigt och jag hinner helt enkelt inte allt och en del får läggas åt sidan. Så som slipströjor. Jag har nog heller inte hittat rätt kombination av tyg och tråd och detta faller ca 75% av mina projekt på. Jag har så otroligt svårt för att bestämma vilket tyg jag sy i, om det ska vara matchande eller brytande tyg med, eller enfärgat? Och vilken tyg till mudd osv osv. Men så gjorde jag ett felköp från stoff och stil och hade en bit mjuk, ganska tunn jersey hemma och har länge tänkt att sy en sommartröja till min väns lille A. Och biltokig är han. En blå fordonströja från JNY har han redan och jag har inte så mycket biltyg på lager... Så då dök tanken upp på slipströjan igen. Mjuk skön svart snygg jersey, en slips med bilar och ljusblå kantband! Så blev det och jag är sååååå nöjd. Synd bara att jag inte har mer svart till en liknande midsommartröja till lillkillen bara.

Mönstret är mitt vanliga gamla mönster i strl 98/104 denna gången. Slipsen är ritad på frihand men det finns massor med fina inspirerande slipströjor ute i sydjungeln. :) Svart jersey och kantband från stoff och stil. Biltyg till slipsen från Michas stoffecke.

2 kommentarer: