fredag 10 oktober 2014

Ett mysigt litet näste?

Nu har även jag lyckats få till ett babynest. Ja, så himlans enkelt tyckte jag faktiskt inte att det var, kanske inte jättesvårt heller, men det finns mycket att förbättra sömnadsmässigt och teknikmässigt till nästa gång. Det blev mycket handsömnad på slutet och jag erkänner att jag inte riktigt hade det snöret jag skulle velat ha i den, men detta får duga! 

Jag gjorde det kanske onödigt svårt för mig då jag valde att stoppa in en del av en gammal spjälsängsmadrass för att få en riktig botten i det hela. Men slutresultatet får mig att vara nöjd ändå. Jag hoppas och tror att vår lilla bebis kommer att sova riktigt gott sin första tid häri. 

Det börjar bli dags att förbereda för "minis" ankomst, även om jag mycket väl vet att det är mer än två månader kvar. Men tiden springer iväg! Så jag tillåter mig lite smått att klippa och sy små bebiskläder. Det kan väl inte vara skadligt? Hur långt innan ska man egentligen förbereda sig? 
Hur har ni gjort?

3 kommentarer:

  1. Ja, med Malte väntade vi ju rätt länge med att plocka fram grejer. Vi hade ju liksom det mesta eftersom det var tredje barnet. Men det var bara en nyköpt omgång kläder (en startsats) som vi hunnit tvätta när han kom, nästan tre veckor för tidigt. Resten fick väl tvättas av någon annan under tiden som jag var på BB... ;) Så förbered du lite. Det är skönt att ha en del om det nu skulle bli som för oss! / Ica

    SvaraRadera
  2. Väntar ni en till? Vad roligt, stort grattis!!!

    Babynestet är jättefint, vad tar du för ett sånt? Jag gjorde själv ett när jag väntade Olle, det funkade jättebra och vi använde det massor men det blev ingen skönhet direkt ;) Är det avtagbart så att man kan tvätta det? Lillebror väntar sitt första, och jag skulle gärna köpa ett till dem. Hoppas att allt är bra med dig. Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja, en liten trea blir det förhoppningvis till lucia (eller julafton). Jag tror jag tänker ta 500 för ett. Detta är inte avtagbart då det är prototypen. De som kommer att säljas kommer att ha uttagbar bottenplatta så man kan stoppa in resten i maskinen, för det är ett måste med en liten :) Hoppas allt är bra med er! Kram Johanna

    SvaraRadera