onsdag 15 oktober 2014

Gosiga set till gosiga små killar

Inte nysytt alls, utan tillverkade någon gång i vintras, men har inte blivit bloggade om. Lillebror behövde uppdatera sin garderob och världens finaste Alexander skulle hälsas på och födelsedagspresent och julklapp överlämnas. Efter att ha letat runt i tyggarderoben fann jag den underbara molnvelouren från JNY och den matchande blå velouren, även den från JNY.  
Efter att ha bläddrat åtskilliga timmar i boken Heilt Spesiell & Jubels underbara bok med massor med fina mönster och inspiration var jag riktigt sugen på att sy något ur denna. Som bekant får man ju inte sy och sälja om man inte gjort mönstret själv, så det är inte så ofta det blir sytt av andras mönster. Men nu passade jag på! 
Jag valde att sy en hoodie och ett par mysiga byxor. 
De övriga tygerna för att matcha den valda velouren fick bli underbara tjuv och polistyget från Lilofant. Alexander älskar bilar och hans mamma stjärnor och moln, så detta kändes som en bra kombination. Från början var tanken att sy ett set i tjuv och polis/stjärnor/moln och blå velour till bara Alexander och kanske välja andra tyger till Lillebror. Men efter att ha sytt ihop Alexanders kläder var jag bara tvungen att göra ett liknande till Lillebror. Och det har jag inte ångrat! Kläderna är flitigt använda. Strl 110 på både hoodie och byxa. 

1 kommentar: