torsdag 5 maj 2011

Kappa

Idag känner jag mig totalt oinspirerad till att sy. Vad tråkigt det känns då jag egentligen har hur många roliga projekt som helst på gång. Men jag kommer ingenstans just nu. Har ingen tid och ork när barnen väl sover. Nåja, den kommer kanske tillbaka i morgon. Jag längtar dick till stoff och stil så jag kan handla hem muddväv och lite andra tyger som jag vill ha. Men egentligen inte behöver. Förutom mudden då ;)



Här kommer i alla fall ett gammalt syprojekt. Trollans kappa som hon haft i vintras. Sydd av tyg och fleece på Ikea efter Trollans val. Ett prickigt tyg i rosa och vitt pryder insidan på luvan och knappar av trä som dekoration. Helt okej för att vara första kappan, nästa vet jag definitivt att jag förändrar dragkedjan på, för flärpen som täcker bara står ut och hålls nu fast med tryckknappar för jag är för lat för att sy om kappan. Men nu vet jag hur jag gör höstens bättre! Riktigt skoj att sy till Trollan just nu för hon verkar uppskatta det. Nästa projekt till henne blir sommarbyxor, jeans, klänningar och en massa blusar. Ska bara hitta inspirationen först!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar