tisdag 31 maj 2011

Svampar till två fina syskon!

Jag syr en del kläder till mina barn och en mamma på öppna förskolan ville att jag skulle komma hem och ha ett klädparty hos henne! Superskoj! Detta blev en av beställningarna. T-shirt till lillebror i strl 86 och tunika med med fickor i strl 104 till storasyster. Rosa/röda svampar till klännigen med bruna kantband och torkose svamptyg med turkost kantband till t-shirten. Jag har egentligen inte gillat svamtyget så där jättemycket, men efter att ha sytt en del saker i det så blir jag överraskad. Jag gillar det massor till kläder när det är uppsytt. Denna klänningen hade jag gärna behållit, tur att den är snudd på alldeles för liten till Trollan för nu finns inte tyget att få tag på mer.


Mönster eget till både t-shirt och klänning. Tyg och kantband från stoff och stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar