torsdag 16 februari 2012

För det är ingen vanlig dag!...

...För det är min mammas födelsedag!
Ja, idag fyller min mamma år och jag befinner mig många mil bort tyvärr. Men vi har ringt och sagt grattis och vi hoppas att det kommer att dyka upp ett paket till henne. Vad det är i? En ängel. Att hitta på något till någon som har allt är svårt. Men jag hoppas och tror att hon ska tycka om en ängel.

Ängeln är sydd efter Tilda mönster. Det vita tyget med rosa prickar är från panduro, det rosa blommiga från gömmorna. När jag sydde ängeln var jag på väg att ge upp tusen gånger tror jag för allt som kunde gå fel ett tag gick fel. Klänningens halslinning blev verkligen inte bra till att börja med. Sedan trasslade symaskinen och började äta både tyg och tråd. Och sedan som grädde på moset gick synålen av. Men skam den som ger sig! Med lite tålamod blev den klar! Grattis mamma på födelsedagen!

3 kommentarer:

  1. Vilket pillgöra, men så söt den blev! Kul att hitta hit!

    SvaraRadera
  2. Helt underbar, vilken fin sida du har jag måste komma igång med bloggandet, vill också ha det så här välkomnande.
    Lotta från Vi sytokar

    SvaraRadera