måndag 6 februari 2012

Utmanande specialbeställning


Min trogna återkommande kund Tanja ger mig ofta utmaningar som är spännande och roliga. Lite kluriga ibland, men ännu roligare när jag känner mig nöjd med resultatet. Så som i detta fallet. Och tacksamt när kunden har överseende att det tar låååång tid att sy den ;)
Denna låg lääääänge och väntade på att bli färdig. Varför? Ja, det man undra. Skräcken att sy i dragkedja kanske? Och att mönsterritningen tog ganska lång tid. Och såklart skulle det provsys en till lillkillen först för att se att mönstret verkligen passade. (fast hans blev i grön collage och med knappar, och hamnade aldrig på bild.) Sedan kom det sjuka barn, sjuk mamma, jul och nyår i vägen. Men så, tillslut, såg denna jumpsuit/One Pice/mysoverall dagens ljus.

Blev så nöjd att jag näääääästan funderade på att byta namn på sonen så han kunde ha den ;) Men bara nästan. För jag kan ju faktiskt sy en till honom med nu när jag vet hut man gör!

Mönster eget i strl 86/92, Tyger och dragkedja från stoff och stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar