söndag 12 februari 2012

Nytt sytt

I torsdags åkte barnen och jag på bankmöte inne i helsingborg. När vi ändå var en bit (ja, inte en så lång bit, men ändå) på väg till Malmö tog vi oss till Stoff och Stil. Trollan valde snabbt ut några tyger hon ville ha "teneiffa-klänningar" i och jag kikade på de nya jerseytygerna. En del föll mig i smaken och andra inte. Det fanns ett jag verkligen ville ha när jag kikade på nätet, men det var inte lika wow i verkligheten. Det fick dock följa med en bit hem till ett par tunna sköna byxor till lillkillen. Tyg till en tröja blev det med och som tur var hade vi ju tvättid på eftermiddagen så tygerna kunde tvättas upp. Och nu i helgen då barnen var hos farmor var det dags att sätta saxen i tyget och försöka bli vän med bandkantaren. Vi är fortfarande inte riktigt sams och jag kan säga att det känns tur att detta bara är till mitt barn... Skulle vilja kunna få till perfekta sömmar. Vi har väl kommit en liten bit på väg, men det är låååångt kvar.

Mönster till tröja och byxa är eget i strl 86/92. Tyg från Stoff och Stil.

1 kommentar: