torsdag 22 mars 2012

Astronauter med ett positivt misstag!

Har funderat ett tag på att lära mig att sy ett snyggt sprund och nu var tiden inne då jag lovat att sy tröjor med farfarsknäppning. Jag hittade en tut hos Hello syr och pysslar och satte igång. Det var en himlans bra tut, men just vid första försöket fattade jag noll. Det blev knas och för tjockt. tror allt blev fel på den tröjan. Gav mig på ett nytt försök på den andra som även den kulle ha knäppning fram. Denna gång gick det bättre FÖRUTOM att jag sydde den ena sidan lite längre. Slarvigt av mig och när jag insåg det kände jag att NEJ, nu vill jag inte mer. vände tröjan rätt, funderade på att sprätta, men insåg edan att med en söm skulle det bli skitsnyggt! Sagt och gjort, en söm så att en trekant bildades fick det bli och jag blev supernöjd! Fler sådana här misstag ska det bli framöver!
Tyger från Liandlo och mudd från stoff och stil. Mönster eget i förlängd strl 92.

3 kommentarer:

  1. Härligt med sådana misstag!! ;) tyget är helt underbart!

    SvaraRadera
  2. Du är såå duktig!! HÄÄRLIGT!!

    SvaraRadera
  3. Har invigt tröjan idag, så underbar! Älskar misstaget!!! Puss

    SvaraRadera