torsdag 8 mars 2012

Tandtroll? charmtroll?

För ett tag sedan var min älskade vännina på besök och hade med sig en laddning med liandlo tyger. astronauter, randigt och så en liten bit tandtroll. Var småsugen på att se hur tyget skulle te sig som en tröja kanske?
Det låg till sig någon vecka här hemma. jag hade helt enkelt inte tid att klippa i det. Jag fick sen hem en bit med orange klöver köpt hos Lilofant. Helt plötsligt hamnade dessa tyger jämter varandra och jag fick en galen uppenbarelse.
En sval och skön sommarinspirerad dress i turkose tandtroll och orange klöver. Häromdagen tog jag mod till mig och satte saxen i tygerna och sydde. Jag är inte så vågad av mig vad gäller matchningar och håller mig oftast till enfärgat. Men jag gillar det! Inspirerad av världens bästa vännina med matchningar ska jag våga mig på detta oftare tror jag!
Mönstret är mitt vanliga gamla raglanmönster i 86/92 och byxorna är det vanliga muddbyxmönsret, även det i 86/92. Känns bra att jag tog mig tid att sy detta då jag hoppas det kommer till snar användning.

1 kommentar: