torsdag 9 augusti 2012

Sommar? Höst? Vår?

Ja, det var vår när denna blev till. Det vet jag i alla fall. Solen började titta fram, värmen likaså. Knopparna på träden slog ut och hela sommaren låg framför oss. Men denna har legat obloggad. 

Men nu? Regn hela morgonen, rått och kallt, och så världens underbaraste eftermiddag och kväll. Jag antar att det är det som kallas höst. Men redan? Var tog sommaren vägen? Och hur kunde den försvinna så fort?

Nåväl, jag får muntra upp mig med att titta på denna body.  Den för tankarna tillbaka till vår och värme. Jag gillar kombinationen av tygerna. Svampar blandat med stjärnor. Turkose mot rött. 

Detta är en beställning och jag hoppas den kom till användning mycket under sommaren. Lillebror har en liknande tröja, fast kroppen i stjärnor och ärmarna i svamptyget. En av våra sommarfavoriter har det varit. Tyvärr börjar den bli för liten, inte heller har den fastnat på bild. Och tygerna är nästintill slut. Antar att även den får stanna vid härliga sommarminnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar