torsdag 2 juni 2011

3 modeller, vilken vinner?

Har länge varit sugen på att sy trosor till Trollan. Det verkar så lätt och enkelt när alla andra lägger upp sina fina alster på sina bloggar så detta har jag med velat göra läääänge. Dock har garderoben varit överfull av trosor och när sytiden är begränsad så har det funnits annat att prioritera in, dessutom har jag inte orkat leta eller göra mönster. Men, igår rensade vi ur allt som var urvuxet eller på väg att bli det och vips så fanns inte många trosor kvar i strl 110/116. Så, bäst att passa på då sylusten för att tillverka trosor var på topp!


Först orkade jag inte göra något eget mönster och visste att det fanns ett i ottobre 2011-1 tror jag det är. Så jag ritade av det och klippte ut det. Såklart blev det lite ändringar på det som kantade benslut istället för invikta (som ocenatyget med lila mudd). Jag kände mig inte hundra nöjd med dessa då de kändes ganska klumpiga. Så jag satte mig och ritade om mönstret och klippte ut och sydde de lila ooga booga. Dessa blev okej tycker jag men inte alls så fina som alla andras trosor. Men övning ger kanske färdighet? Så slutligen gjorde jag det sista paret i ocena med lila mudd. Istället för kantning vek jag in som det var i ottobremönstert, men då blev jag inte alls nöjd. Trollan är just nu hos farmor och har inte provat dem än så jag vet inte vilka hon tycker vi ska fortsätta sy. Jag vet i alla fall vilka jag tycker blev bäst, men frågan är om de är skönast?


Mönster eget till de två lila och från ottobre 2011-1 till de svarta ocean. Strl 110. Oceantyg från Znok, ooga booga från tygsamlarna på facebook. Lila mudd från stoff och stil och svart jersey från gömmorna.

1 kommentar: