söndag 19 juni 2011

Lillkillens nya pyjamas



Vår lillkille är riktigt varm av sig och behövde därför en pyjamas med korta ben. Många gånger har jag stått på HM och hållt i pyjamasar med korta ben, men hängt tillbaka dem med tanken att jag skulle vilja sy en själv. Men så har det inte blivit. Jag har inte riktigt hittat rätt tyg och känsla i det hela (trots att jag har tyg i överflöd). Men så såg jag detta underbara tågtyg (jofotex) till salu i tygsamlarna på facebook och jag kände direkt: det här är pyjamastyget jag väntat på! Och slog till. Vi har haft det i blått förut, men just den här gula var lillkillen sommarpyjamas. Och jag som har rätt svårt för att sätta saxen i nya tyger gjorde det ganska omgående och här är resultatet! Jag är supernöjd! Och dessutom fick jag testa mina bil-knappar från assuntastore :) Älskar dem överallt annat. Slut med en massa bank för att slå i knappar!


Tyget är det gula tågtyget på jofotex fast inköpt på tygsamlarna och mudden kommer från stoff&stil. Knapparna är KAM-knappar från assuntastore. Mönstret är så mycket omgjort så att jag i princip kan kalla det eget, men utgick från ett ottobremönster som hade omlottknäppning i halsen, knäppning i grenen och låna ben och armar. Strl 80/86.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar