tisdag 28 juni 2011

Prinsens nya sommarkläder

Lillkillen har i princip bara haft testshortsen i sin garderob som kortbyxor samt ett par ärvda urtvättade alldeles förstora fem myror shorts. Och nu när det faktiskt verkligen är sommar så är det väl klart att det ska finnas mer sommarkläder? Och jag har länge velat sy mer kläder till lillkillen, men tidsbristen finns ju alltid där. Men så en barnfri dag i början på juni slog jag till och sydde. Det blev en hel del kläder och här kommer ett litet urval.
Jag älskar att kunna mixa och matcha och kombinera olika kläder så efter en hel del beslutsångest så blev det en tröja i det underbara turkosa ooga booga tyget. Efter mycket funderade blev det limegrön mudd i hals och ärmar. Jag hade en bit smalrandig manchester liggandes efter storasyster och dessa fick bli ett par knickers. Ett par ljusblå shorts hade redan hunnit bli ihopsydda tidigare under dagen och dessa passade ock så bra ihop med tröjan!
När jag köpte den smalrandiga manchestern till byxorna som stuvbit på stoff och stil var tanken ett par sommarshorts till lillkillen. Dessutum hittade jag i samma stuvlåda en bit av de ljusa valarna. Dessa blev liggandes fram till nu och nu när solen strålar så blev det ett svalt sommarset av det hela. Jag gillar långa ärmar på tröjorna för att skydda från solen samt att långärmat är bra på kvällen efter en varm dag att ta på över ett linne.
Jag hade en väldigt liten bit randig velour hemma och färgmässigt passade den bra ihop med valarna så jag gjorde ett par knickers till. Mjuka, sköna och perfekta nu på sommaren! Fler knickers ska tillverkas för nu sägs det ju att det ska vara varmt ett tag? Och då äts det ju glass, leks med vatten så många ombyten blir det ju på en dag. tur det för då finns det en anledning att sy och fylla på mer i garderoben!

Ooga booga interlock från tygsamlarna på facebook. Övriga tyger och mudd från stoff & stil! Mönster eget till knickers och en aning modifierade mönster från ottobre (minns inte vilka nummer) till tröjorna och shortsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar