onsdag 1 juni 2011

Provshorts till lillkillen

fram


Jag har haft en beställning liggandes på shorts till två smågrabbar. De skulle vara lite tuffare och i linnetyg. Jag blev lite nervös eftersom jag aldrig sytt shorts tidigare och åtminstone med fickor. Så jag testsydde ett par till lillkillen i ljusturkose bomullstyg. Inför dessa utgick jag från ett ottobre mönster (nej, inte det senaste numret även om man kan tro det på kantningen av byxbenet) och gjorde lite förändringar i det. Sedan inspirarades jag av det nya numret och avslutade bensluten med en remsa omlott för liten detalj. Ganska nöjd med testshortsen förutom att det ena byxbenet är liiite längre än det andra, eller det andra kortare ;)
Linneshortsen kommer i ett annat inlägg och blev helt okej, förutom att storebrors blev mycket kortare än Lillebrors så det ska ordnas till så småningom så klart! MEn de kommer i ett annat inlägg så småningom.

bak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar