måndag 6 juni 2011

Sommarbyte 1

Jag har varit med i ett sommarbyte. Dvs jag ska sy en överdel, en undedel och en acessoar och ska samtidigt få ett set tillbaka. Jag valde att vara med dels med Trollans storlek och dels med lillkillens. Så jag får sy två, men får samtidigt två hemliga paket! :)

Detta är vad jag sytt till en kille i strl 86!

Vit (jag vet att det inte är så praktiskt med vitt, men jag gillar vitt ;)) tröja med marinblå muddar och halskantning och en vit stjärna i nacken. Ja, inspirationen kommer helt från Rafsen och jag står för att jag inte har desdignat den själv överhuvudtaget, men jag älskar komibationen av vitt, marin och stjärna så jag var tvungen att stjäla. Men jag lovar, det är bara för hemmabruk. Nåja, byte ;)




Byxorna har även de en viss inspration av rafsen men jag bara älskar de kläderna och inspireras jättemycket av dem just nu. Fina, härliga, lediga kläder att leka i och som inte sitter åt! Det gillas! Byxorna har mudd upptill och nedtill i samma marinblå mudd som till tröjan. Fickor fram och bak och mudd som kantning och extra detalj i fickorna. Sydda i tunn härlig chambrey för den svala härliga sommarkänslan!


Som acessoar sydde jag en dregelscarves i marinblått med vit kan och baksida av trikå. Men det kändes lite futtigt med bara en dregelscarves (med tanke på att jag inte ens vet om barnet behöver det eller använder det) så jag sydde en liten vit Tilda-nalle med. Har länge funderat på att sy en och nu gavs ju tillfälle!

Alla tyger kommer från Stoff & stil förutom linnetyget till nallen för det kommer från Ikea. Mönster är eget till både tröja, byxa och dregelscarves, men insprationen är hämtad från rafsen. Lillkillen fick sig ett likadant set så nu kommer han också att vara sommarfin (om det inte är 30 grader varmt som idag, men det BRUKAR finna slite svalar dagar på sommaren) och jag gillar långa ärmar och ben som skyddar mot solen.

Nu längtar jag efter mina paket och vad som kommer att finnas i dem. Tjejbytet bloggar jag om någon annan dag för nu kallar sängen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar