onsdag 1 juni 2011

Syskonmatchning i jeans

Min väninna som brukar lägga in en del beställningar lade in en beställning på namnjeans för läääänge sedan. Vet inte varför det tog månader att sy dem, för Milo byxorna var länge ett UO-projekt, men jag tror helt enkelt de skulle ligga till sig till det blev sommar då de är sydda i en tunn ljus chambrey. Byxorna till storasyster hann ändras till en söt sommarkjol och det är nog faktiskt den första kjol jag sytt förutom till dockorna. Varför kan man fråga sig för svårt är det ju inte och min stora lilla Trolla älskar ju kjolar! Men garderoben hennes är ju rätt full med kläder och då har det inte stått överst på listan då hon har två underbara redan. Men under de dagarna vi hade kjolen härhemme blev det mycket tjat om att hon ville ha en likadan så det är klart det ska bli fler kjolar sydda i det här hemmet!
Både byxorna och kjolen har namnapplikationer i svart och svart mudd och dekorsömmar. Kändes fint med den svarta kontrsasten mot det ljusa. Tror de gillades med för det blir eventuellt till att sy fler liknande i framtiden. Sånt uppskattas!



Mönster eget i strl 80 (med förlängda ben eftersom det är en lång kille)
till byxor och eget mönster 116 till kjolen. Ljus chambrey från stoff & Stil och svart mudd från Sysöder då stoff & stil hade slut på sin när jag var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar