fredag 3 juni 2011

Beställningstäcke

Detta specialbeställda täcket gjordes för länge sedan, men jag hittade bilderna i datorn när jag höll på att rensa bilder och kände att jag ville blogga om det för det var så speciellt. Jag brukar ibland sy ramstäcken i dopgåvor och ibland får jag önskemål om vilka ramsor och om det går att få med datum och namn etc och självklart går det! Detta blev dock så speciellt för beställaren visste precis hur hon ville ha det, men gav mig ändå fria händer med designen på det. Namnet i en ruta, födelsedaturm i ett annat. Stjärntecken, fina ord på vägen m.m. Det var så genomtänkt och så väldigt personligt så jag kändes mig riktigt rörd när jag sydde det. Jag hoppas att mottagaren kommer att uppskatta det genom livet.




Tyger kommer bland annat från panduro och stoff & stil. Täcket är i spjälsängsmodell och mer information om det finns på http://www.trollatingblogg.blogspot.com/. Även om det är länge sedan jag sydde så känner jag mig glad av det! En perfekt personlig dopgåva.




Nu är kategorin uppdaterad. Mer kommer så småningom!

2 kommentarer:

  1. Täcket är jätte fint!! Vad är priset för ett sådant??

    SvaraRadera
  2. Tack! 450:- för ett litet och 570:- för ett stort! Mvh Johana

    SvaraRadera